Live-band
Duur 60 minuten
Geluid Exclusief
Bezetting 6 personen
Genre Pop

VOF de Kunst

VOF de Kunst is opgericht in 1983. Meteen in dit jaar staat de band binnen 4 weken nummer 1 in de hitlijsten met ‘Suzanne‘. ‘Suzanne‘ blijkt een internationale hit en zo reist VOF de Kunst in 1984 en 1985 als The Art Company maandenlang door bijna alle Europese landen. Van ‘Susanna‘ wordenwereldwijdvijf miljoen exemplaren verkocht. Enkele jaren later wordt dit succes nog eens dunnetjes over gedaan met ‘Eén kopje koffie‘. o.a Ricky Martin en Paul Shaffer (David Letterman) namen covers van VOF de Kunst op.

Wat aanvankelijk lijkt op een vriendelijk bedoeld, eenmalig eerbetoon van VOF de Kunst aan het prachtige oeuvre van Annie M.G. Schmidt, leidt tot een reeks zeer succesvolle kindercd’s. Unieke kinderliedjes worden door de band in een eigentijds jasje gestoken en vastgelegd op o.a. de cd’s ‘Dikkertje Dap‘ (3x platina) en ‘De Lapjeskat‘. VOF de Kunst speelt drie seizoenen lang mee in Sesamstraat, met als logisch gevolg de cd ‘Liedjes uit Sesamstraat‘.

Speciaal voor Sinterklaas wordt de cd ‘Sinterklaasfeest met VOF de Kunst‘ gemaakt, met zowel bestaande liedjes die de Brabanders allen voorzien van een nieuw jasje, maar ook tien nieuwe nummers, geschreven door onder meer Ivo de Wijs, Erik van Muiswinkel en Theun de Winter. ‘Sinterklaasfeest met VOF de Kunst‘ wordt door het VARA-televisieprogramma ‘Kassa‘ uitgeroepen tot beste Sinterklaas-cd. Inmiddels zijn er in Nederland meer dan 1,7 miljoen kindercd’s van VOF de Kunst verkocht.

Van1996 t/m 2006 speelde VOF de Kunst in samenwerking met Erik van Muiswinkel familievoorstellingen voor uitverkochte zalen en waren ze de eerste band met popmuziek voor kinderen. Voorstellingen als ‘Dag Giraf‘ ,‘Ik ben lekker stout‘, ‘Vanaf Hier Nog Vijf Kwartier‘, ‘Apekooien‘ en ‘Beesten‘ waren te zien in de Nederlandse theaters. In de Sinterklaastijd traden ze op met speciale Sinterklaasconcerten.

Nu in 2013 komt VOF de Kunst met een nieuwe CD met volwassen repertoire en gaan ze weer touren door nederland. VOF de Kunst heeft inmiddels genoeg repertoire om zich aan te kunnen passen voor theater, festival en club optredens. Na 12 jaar kinderrepertoire gaat de band weer onvervalste nederpop te brengen als een feest der herkenning met hun oude hits “Suzanne” en“Een kopje koffie” maar ook werk van hun nieuw uit te komen album. Het album komt uit op 27 oktober.

VOF de Kunst:

Nol Havens – zang, Ocki Klootwijk – Basgitaar, Johan Hendrikse – Piano,keyboards, Hans Klein – Gitaar, Joeri Rook – Drums.

VOF de Kunst