De hoofdfoto van Susanna Veldmeijer

Gage vanaf € 695,00

Zangeres
Geluid Inclusief monitorset
Genre Nederlands talig

Susanna Veldmeijer

Susanna Veldmeijer is geboren op 17 maart 1984 in Amersfoort onder de naam Susanna Veldmeijer en groeit net als haar familie op in een woonwagen. In deze hechte gemeenschap op het woonwagenkamp in Soest, waar zij nog steeds woont met haar man en twee zoontjes, staat het Nederlandse lied centraal. Het is dus ook niet gek dat Susanna in de wieg al kon zingen. Haar ouders waren van ouds een reizend volk en bezochten ook menige camping waar Susanna op elke playback show te vinden was.
Toen ze 8 jaar was werd al snel duidelijk dat zij talent had voor het Nederlandstalige lied. Tijdens playbackshows werd Susanna vaak gevraagd om liedjes live te zingen wat een succes werd, Susanna stond dus al vroeg op de planken. Na vele optredens voor familie en vrienden nam Susanna de grote stap om zich op te geven voor een talentenjacht.

Op 20 jarige leeftijd gaf Susanna zich op voor het TROS televisie programma: “1000 sterren stralen,” onder begeleiding van Frans Bauer. In dit programma zong zij o.a. Adios Amore van Corry Konings en de jury was erg gecharmeerd van haar stemgeluid. Ze weet door te dringen tot de laatste live-show rondes.Met deze geweldige ervaring rijker gaat Susanna door met zingen en werkt aan haar repertoire.

Na het meedoen aan deze talentenjacht besloot zij dan ook op het aanbod van Mieke Werger in te gaan en begon met het volgen van zangles.Susanna heeft 4 jaar lang zangles gevolgd bij Mieke Werger en dit heeft haar al zo unieke stemgeluid nog mooier doen klinken.

Op 26 jarige leeftijd hoorde Susanna een oproep van Radio NL dat zij op zoek waren naar “De prinses van het Nederlandstalige lied.” Alle kandidaten moesten het nummer “wat kan mij het schelen” in zingen en er vervolgens een You Tube filmpje van maken. Van de vele deelnemers viel Susanna erg op bij de jury en wist zij iedereen te overtuigen met haar bijzondere stemkleur en haar manier van presenteren. Susanna weet hiermee de finale te bereiken en de jury is dan ook unaniem in haar besluit. Susanna wint de finale en mag zich “De prinses van het Nederlandstalige lied noemen.
Wat kan mij het schelen

Susanna heeft met het winnen van deze talentenjacht, georganiseerd door RADIO NL, haar allereerste platencontract mogen tekenen bij CNR Entertainment. Inmiddels is ook haar eerste de single "Wat kan mij het schelen" officieel uitgebracht en is haar videoclip te zien bij onder ander TV Oranje. Susanna laat hierop daadwerkelijk horen over een fraai stemgeluid te bezitten en naast haar looks en uitstraling is “Wat kan mij het schelen” een bijzonder leuke plaat geworden, dat zo heel soms een ‘Jij denk maar dat je alles mag’ gevoel geeft. Susanna weet dan ook in de eerste week op nummer 19 binnen te komen in de Radio NL/TV Oranje top 30 en is hier erg trots op.

Met het tekenen van het platencontract en het opvallende eigen geluid, kan het niet anders dan dat we in de toekomst nog veel meer zullen gaan horen van deze tot 'prinses' gekroonde zangeres van het Nederlandstalige lied. Susanna Veldmeijer treedt op door het hele land met een fraai repertoire. Het repertoire omvat haar eigen nummers, maar ook liedjes van o.a. de Zangeres zonder naam, Marianne Weber en Corry Konings. Met haar eigen herkenbare geluid, zingt Susanna het echte levenslied.

Susanna Veldmeijer

Informeer over Susanna Veldmeijer