De hoofdfoto van Ronnie Tober

Gage vanaf € 2.450,00

Geluid A-set tot 400 personen
Genre Feest / Nederlandstalig

Ronnie Tober

Na 45 jaar is Ronnie Tober een bekend en succesvol zanger/entertainer. Drie jaar na Ronnie’s geboorte (21 pril 1945 te Bussum) emigreerde hij samen met zijn ouders, twee broers en zus naar Amerika. Hier was het waar zijn muzikale talenten werden ontdekt. Hij zong op familiefeestjes, begeleid door zijn moeder op de piano. Van zijn 8e tot zijn 14e zong Ronnie bij een in Albany (New York) bekend kerkkoor (St. Peters Episcopal Boys Choir) en werd daar solo-zanger. Een jaar daarna werd zijn eerste single uitgebracht onder de titel "Who taught you how" en gaf hem bekendheid in Albany en omgeving.

Vanaf 1961 was Ronnie regelmatig te zien als gast in TV Shows als "The Perry Como Show" en "The Ed Sullivan Show". Kreeg zijn eigen lokale TV shows en werd in 1962 uitgeroepen tot "Junior Mr. America". Een tournee door alle staten van Amerika was het gevolg. Ronnie deed mee in de musicals "Little Mary Sunshine", "The Boyfriend" en speelde mee in de TV film "Route 66" met George Maharis. Hoogtepunt van zijn Amerikaanse jaren is een optreden geweest voor Nixon en John F.Kennedy.

Ronnie’s deelname aan het Knokke Festival bracht hem bekendheid in Europa. Gastoptredens in t.v.-shows van Caterina Valente, Nina en Frederik, grote oudejaarsavondshows in Duitsland waren regelmatig terugkerende activiteiten. Verschillende malen heeft Ronnie ons land mogen vertegenwoordigen op allerlei songfestivals. Zoals Knokke, Athene en Sopot (Polen). In Polen werd hij n.a.v. zin deelname vele malen uitgenodigd voor grote tv shows.

Tweemaal heeft hij de gelegenheid gehad mee te doen aan het Eurovisie-Songfestival. In 1965 was hij deelnemer aan de Nederlandse voorrondes met het nummer "Geweldig", welk nummer hem geweldig veel succes bracht. En in 1968 mocht hij na de Nederlandse voorrondes te hebben gewonnen, Nederland vertegenwoordigen in de Royal Albert Hall te Londen met het lied "Morgen".

Tot op de dag van vandaag is hij een veel gevraagd zanger/entertainer en niet alleen in Nederland. In België, Duitsland, Engeland, Tunesië, Amerika, Hongarije, Zuid-Afrika, etc. wordt hij geregeld gevraagd om er een optredens te verzorgen.

Ronnie Tober

Informeer over Ronnie Tober