Gage vanaf € 1.795,00

Bekende VIP DJ
Duur 1 x 90 minuten
Geluid exclusief
Genre Deep-house / Techno /                     Trance

Ferri Somogyi

Ferri Somogyi studeert op 18 jarige leeftijd een jaar Informatica in Amerika waar hij ook zijn eerste acteerlessen neemt. Eenmaal terug in Nederland, voor een jaar militaire dienst, neemt Ferri deel aan een algemene auditie voor de populaire soap Goede Tijden, Slechte Tijden en speciaal voor Ferri wordt de rol van Rik de Jong in de serie geschreven.

Naast GTST speelt Ferri ook in series als Baantjer, De Garage, Bon Bini Beach en wint hij in 2004 de spannende realityserie Bobo’s in the Bush. Ook was hij te zien in de film Jesus is een Palestijn. Na al deze avonturen en zijn rol in GTST vertrekt Ferri voor een aantal jaren naar Amerika waar hij werkt voor een sportzender en tevens fitnessinstructeur is bij een gerenommeerde sportschool. Sinds 2007 woont Ferri weer in Nederland en speelt hij ook weer de rol van Rik.

De laatste jaren is Ferri Somogyi ook regelmatig in het land te zien (en te horen) achter de draaitafels bij discotheken in binnnen- en buitenland. Daarnaast is hij bedenker van het platform voor burgerjournalistiek Snypher.

In 2011 wint hij samen met enkele GTST-collega’s het populaire AVRO programma Fort Boyard en vanaf 2012 is hij samen met vriendin Petra Smits het gezicht van de nieuwe campagne van lingeriemerk SJJANS.

DJ

Als kind maakte Ferri Somogyi al mixjes op zijn Aiwa dubbele cassette deck. Een bijna onmogelijke taak, maar hij hield net zo lang vol tot er een volwaardige mix uitrolde.

Zijn vader is 25 jaar radio dj en journalist geweest, dus het was redelijk met de paplepel ingegoten. De muzikaliteit van beide ouders (zang, gitaar en piano) in combinatie met eigen muzikaliteit hebben een sterke basis gelegd voor zijn huidige muzikale bezigheden. Ferri speelt na een aantal jaren les verdienstelijk op de piano. Zijn interesse is breed. Als kind zat hij regelmatig met zijn moeder in het concertgebouw aangezien zij secretaresse van het filharmonisch orkest was. Via zijn vader kwam hij in aanraking met bandjes van vele genres. En thuis werd er altijd muziek gemaakt.

Vanaf zijn 16e, toen hij de clubs mocht betreden was hij er niet meer weg te slaan. Legendarische clubs als de IT en de Roxy liep hij wekelijks plat. Elke vrijdagavond stond hij in de IT DJ Jean te bewonderen. Toentertijd een van de grootste DJ helden. De passie en de wil om later zelf als DJ aan de slag te gaan was al vroeg geboren, maar het moment was pas echt rijp in 2009. Dat was het moment waar Ferri mogelijkheden zag om zijn oude passie serieus leven in te blazen. De tijd, de ruimte, de investeringen, de contacten, de 100% toewijding was op dit moment aanwezig.

Inmiddels is hij uitgegroeid tot een volwaardig dj. Draait in binnen en buitenland (o.a. Belgie, Duitsland, Spanje, Portugal, Curacao, Dubai). Onlangs heeft hij zijn eigen label FIS Records opgericht met onder andere als doel om binnenkort jong talent te tekenen. Ferri produceert zijn eigen tracks. Zijn eerste release heet ‘Tonight’ en is door veel radio dj’s van Slam FM, radio 3 FM en 538 goed ontvangen. Zijn eerste dance album hoopt hij begin volgend jaar gereleased te hebben.

De stijl van Ferri S kan omschreven worden als: toegankelijk, herkenbaar, vocalen, gevarieerd, aanstekelijk, tikkeltje commercieel (Denk aan David Guetta). Progressive, deep-house, techno, trance, acid, latin, hitjes. Hij wil niet aan 1 stijl gebonden zijn.

Ferri Somogyi

Informeer over Ferri Somogyi