De hoofdfoto van Femke Meines

Gage vanaf € 1.295,00

Geluid Incl. A-set
Genre NL pop / kids

Femke Meines

De cast van de hitserie Violetta slaat de handen ineen met zangeres Femke Meines. Voor de nieuwe single ‘Unica’, ingezongen door Femke Meines, nam de gehele cast samen met haar de muziekvideo op. Deze clip is vanaf vandaag onder andere te zien op Disney Channel. Het Nederlandstalig nummer met als titel ‘Unica’ is gebaseerd op het origineel ‘Supercreativa’ en is speciaal gecreëerd voor het derde seizoen van de Disney Channel-serie Violetta.

Unica en Supercreativa

Dit muzikale project is voor Femke een grote stap in haar (inter)nationale carrière. Een samenwerking met een internationale artiest is altijd een droom geweest. In maart ontmoette Femke en de cast elkaar voor het eerst in Nederland tijdens de opname van de videoclip. “Ik vond het erg spannend om samen te werken met Violetta en de overige castleden. Ik ken de serie goed en vind het te gek dat ik nu eindelijk met de ‘echte’ Violetta mocht werken. Zij is natuurlijk heel ervaren en we spreken niet dezelfde taal, maar dat was uiteindelijk helemaal geen probleem. Ik heb een ontzettend leuke dag gehad, het leek wel een droom! Wie kan er nou zeggen dat ze samen met zo’n internationale ster een videoclip hebben opgenomen?!”

Femke Meines
Femke Meines (2000) won in 2012 het Nederlands Junior Songfestival met haar nummer ‘Tik Tak Tik’. Wekenlang stond zij met die single op de eerste plek binnen de Kidstop20 en stond zij in de Single Top 100. In 2014 bracht Femke drie nieuwe –zelfgeschreven- nummers uit ‘Dat zijn wij’, ‘Op grote schouders’ en ‘Geen zin’. Over de samenwerking met Disney Channel zegt Femke: “Ik vind het heel bijzonder dat ik door Disney Channel gevraagd ben om deze single te zingen. Ook ik ben opgegroeid met Disney-klassiekers en mag daar nu een onderdeel van zijn.”

Violetta
Het derde seizoen van de hitserie Violetta gaat op 6 april van start en is elke schooldag om 17:00 uur te zien op Disney Channel. Speciaal voor dit nieuwe seizoen is ‘Unica’ ontwikkeld. In seizoen 3 keert Violetta terug naar Studio On Beat voor een nieuw seizoen boordevol muziek en onverwachte wendingen. De studenten zitten nu in hun allerlaatste jaar en zetten alles op alles om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de carrière die hen te wachten staat. Maar Violetta’s leven wordt volledig overhoop gegooid als blijkt dat Herman een geheim heeft én een nieuwe studio haar deuren opent. Deze onverwachte concurrent maakt de toekomst onzekerder dan ooit en zorgt ervoor dat niets loopt zoals gedacht.

Over Disney Channel
Disney Channel is onderdeel van The Walt Disney Company en is uitgegroeid tot één van de grootste kindertelevisiezenders van de wereld. In 169 landen en in 34 talen bereikt de populaire zender ruim 230 miljoen kinderen met een mix van animatieseries, komedies en films. Disney Channel is te ontvangen via CanalDigitaal (kanaal 66), KPN (kanaal 19), Telfort (kanaal 19), UPC (kanaal 20) XS4ALL (kanaal 19) en Ziggo (kanaal 16).

Femke Meines vanaf Oktober 2015 hét gezicht van Disney Channel Nederland.

TELEVISIE

zangeres en televisiepresentatrice Femke Meines (geboren 11 mei 2000) is vanaf Oktober 2015 hét gezicht van Disney Channel Nederland. Voor dit televisiekanaal werkte zij eerder mee aan het nummer en de videoclip ‘Unica’, de titelsong voor het nieuwe seizoen van de hitserie Violetta. Dat bleek een ware hit, want de videoclip is inmiddels meer dan 1 miljoen keer bekeken op het officiele Disney Channel YouTube-kanaal. Met alle kijkers en enthousiaste volgers smaakte dat naar meer en werd Femke onder andere host voor de Disney Channel Zomertour. Daar trad zij op als host en zangeres naast verschillende Nederlandse artiesten. Op dit moment zijn opnames met Femke Meines en Disney Channel in volle gang.

MUZIEK
Samen met haar vader schrijft Femke Meines de meesten van haar nummers. De jonge singer songwriter bracht in het voorjaar van 2015 het nummer ‘Smelt’ uit als opvolger van het succesvolle ‘Geen Zin’, de bijhorende videoclip gaat al bijna door de 2 miljoen views (!). In 2013 was zij de langs genoteerde artiest binnen de KidsTop20 hitlijst. Vooral is Femke bekend geworden met haar eerste plaats tijdens het Nationale Junior Songfestival in 2012. Met haar winnende nummer ‘Tik Tak Tik’ eindigde ze op de zevende plaats in de internationale wedstrijd. Met ‘Tik Tak Tik’ heeft ze wekenlang in zowel de Single Top 100 als de KidsTop20 gestaan. Voor haar nummers ‘Dan Kies Ik Voor Jou’ en ‘Tik Tak Tik’ werkte Femke samen met Tjeerd Oosterhuis. En de opvolgende singles met topproducers Holger Schwedt en Sander Rozeboom.

YOUTUBE HIT
Femke Meines blijkt een YouTube hit te zijn. Met haar officiele videoclips op VEVO channel www.youtube.com/FemkeMeinesVEVO en backstage video’s op www.youtube.com/FemkeMeines heeft ze alleen al op deze twee kanalen meer dan 11 miljoen views gehaald en 13.000 trouwe abonees. Volgers die het vooral leuk vinden om Femke te volgen en te zien wat ze doet wat resulteert in meer dan 20.000 views per dag!

Femke Meines is beschikbaar voor optredens en presentatie opdrachten in het land.
Show (presenteren in overleg).

Femke Meines