De hoofdfoto van Brigitte Nijman

Gage vanaf € 2.295,00

Geluid M/A-set tot 400 personen
Genre pop / allround

Brigitte Nijman

Brigitte Nijman brengt ode aan Rob de Nijs

Brigitte Nijman brengt vandaag met ‘Nijman zingt de Nijs‘ een EP uit met drie nieuw opgenomen versies van grote hits van Rob de Nijs. Brigitte: Rob de Nijs zit dit jaar alweer meer dan 50 jaar in het vak en ik ben al jaren een groot bewonderaar van zijn liedjes en daarom heb ik ‘Hou me vast (voor ik val) ‘, ‘Zonder Jou’ en ‘Alleen is maar alleen’ laten voorzien van prachtige nieuwe arrangementen en opnieuw opgenomen. Als single zal het swingende ‘Hou me vast ‘ worden uitgebracht, waarmee Rob in 1981 een hit scoorde.

Het eveneens uit 1981 afkomstige ‘Zonder Jou’ heeft een bijzondere betekenis voor Brigitte: De vader die mij heeft opgevoed is helaas alweer vijf en een half jaar geleden overleden en heeft zoveel aspecten van mijn nieuwe geluk niet mee mogen krijgen. Vaak kijk ik naar boven en dan denk ik: ‘zie je me pap, ik vaar mijn eigen koers’ zoals jij altijd zei dat ik moest doen, mijn hart volgen. Natuurlijk is dit een prachtig liedje wat gaat over het verliezen van een dierbare en ik dacht bij het zingen aan mijn mama die het nu alleen moet doen.

Rob de Nijs (71) zelf heeft de nummers inmiddels gehoord en is bijzonder vereerd met deze hommage. Rob de Nijs: Ik vind het een eer dat Brigitte een ode aan mij brengt en zo enthousiast is over mijn oeuvre. Ik vind dat zij frisse en vernieuwende arrangementen heeft gemaakt en haar versies zijn aanstekelijk en ontroerend. Ook is Rob te zien in een cameo in de videoclip die bij de single ‘Hou me vast (voor ik val) is gemaakt.

De van oorsprong Rotterdamse zangeres heeft al een behoorlijke staat van dienst in de muziek- en theaterwereld. Zij startte haar carrière met rollen in diverse theatervoorstellingen waaronder ‘Jeans’, ‘Evita’, ‘Grease’, ‘The Sound Of Music’, ‘Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer’, ‘Grace’ en ‘Pietje Bell’. Brigitte Nijman speelde de jonge Willeke Alberti tijdens de jubileumshow ‘Goud’ van Willeke zelf en nam een duet met haar op. Verder bracht ze in het theater een ode aan de popgroep The Bee Gees, speelde ze Lara Steen in de Musical Thriller ‘No way to treat a lady’ en speelde ze samen met Laura Vlasblom haar eigen voorstelling ‘Haar’. Met Laura,  Tony Neef en Stefan Stephanou vormt Brigitte ook de gelegenheidsgroep ‘Airforce’ in 2005 waarmee zij een tweede plaats weet te behalen achter Glennis Grace op het Nationale Songfestival met het  lied ‘How Does It Feel’ geschreven door Johnny Logan. Het afgelopen jaar lag de focus bij Brigitte met name op haar carrière als solozangeres. Zo treedt ze regelmatig in het land op met live band of orkestband, maar ook bracht ze drie solo singles uit die allen de Nederlandstalige top 10 wisten te halen.

Brigitte Nijman

Informeer over Brigitte Nijman